Jag vill inte dö, inte nu iallafall

Svininfluensan är enligt mig skitläskig. Jag är jätterädd. Jag har tänkt på det hela dagen. Mexiko ett land som är så långt ifrån men känns nu lika nära som Norge. Smittan har kommit till vissa delar av USA nu och det går misstankar om att den kommit till Skottland (dit jag ska 11 maj), Frankrike och Spanien. USH! Den är livshotande med. Mamma och pappa säger att jag inte behöver oroa mig. Men tänkt på de som bor i Mexiko, det landet som blivit mest smittat, fan vad rädda de måste vara och att barn får sjukdomen. Tänk hur deras föräldrar måste känna. Jag hade varit skiträdd om någon i min omgivning fick det, ska hon/han dö eller inte? Det är ju fruktansvärt. Det är så mycket frågor som ingen kan svara på.
Be på riktigt för att den ska försvinna eller att det ska komma ett botemedel mot den. Det ska jag göra iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0